Zdrowie

Porehabilitacyjny powrót do sprawności fizycznej po kontuzjach i urazach

Profilaktyka przez aktywność fizyczną

Autorskie programy żywieniowe

Regulacja masy ciała

Porehabilitacyjny powrót do sprawności fizycznej po kontuzjach i urazach



Zasady motywacji stosowane po kontuzji są bardzo podobne do zasad motywacji osiągnięć. Warto wykorzystać okres rekonwalescencji na trening mentalny, a także na poprawę aspektów taktycznych i technicznych. Kontuzjowany zawodnik nie tylko leczy uraz, ale może również wyznaczać sobie różnorodne cele. Ważne, żeby planować cele krótkoterminowe oraz konsultować je z trenerem i sztabem medycznym.

Metody sprzyjające realizacji założonych celów są powiązane z określonymi technikami monitoringu. Na utrzymanie wysokiego poziomu motywacji wpływa nagrywanie, zapisywanie i ewaluacja zaobserwowanych postępów. Wyznaczenie i osiąganie konkretnych celów nie jest łatwe - wymaga nastawienia się na ciężką pracę. Dużą rolę odgrywa tu pozytywne nastawienie.

Podczas okresu rekonwalescencji zawodnik ma szansę znacznie się wzmocnić i stać jeszcze lepszym. Dlatego warto w pełni wykorzystać ten czas, gdyż zmaganie się z różnymi kontuzjami stanowi nieodłączną część sportu. Uczy skutecznej pracy nas sobą i pozwala przekształcać słabe strony w silne.

Jeżeli znalazłeś się w opisywanej sytuacji, możesz w pełni liczyć na moje profesjonalne wsparcie.

Profilaktyka przez aktywność fizyczną



Naukowcy podkreślają, iż wysiłek fizyczny prowadzi do zmniejszenia ryzyka występowania wielu nowotworów, między innymi raka piersi, jelita grubego, gruczołu krokowego i błony śluzowej macicy. Możliwe, że istnieje także podobny związek z innymi typami nowotworów, jednak na chwilę obecną brak potwierdzających to danych naukowych.

Zaplanowany i regularny wysiłek fizyczny zmniejsza prawdopodobieństwo rozwoju nowotworów. Pozwala na utrzymanie zdrowej masy ciała poprzez równoważenie spożycia kalorii ze zużyciem energii. Wpływa na poziom wydzielania insuliny, prostaglandyn i hormonów płciowych. Działa pozytywnie na układ odpornościowy.

Aktywny styl życia nie tylko zmniejsza ryzyko występowania nowotworów. Obejmuje również inne istotne dla zdrowia korzyści, na przykład zmniejszenie zachorowalności na choroby serca, osteoporozę, cukrzycę i nadciśnienie tętnicze.

Twój wysiłek musi być optymalny. Nie może stanowić zbyt dużego obciążenia dla Twojego organizmu. Pozwól zatem, bym pomógł Ci w indywidualny sposób dobrać adekwatny poziom obciążenia.

Autorskie programy żywieniowe



Wiele osób poszukuje metod na to, żeby wyglądać i czuć się lepiej. Chcą budzić się rano i mieć tak dużo energii, by móc żyć pełnią życia lub osiągać wyjątkowe rezultaty sportowe.

Mogę pomóc również w tym zakresie. W swej pracy stosuję indywidualne podejście. Z tego powodu układam programy żywieniowe dopasowane do potrzeb, stylu życia i preferencji każdego klienta. Daję gwarancję, że programy te są skuteczne, bezpieczne i oparte nie na suplementach, ale na wiedzy i najnowocześniejszych osiągnięciach medycznych.

Odpowiednio dobrane składniki żywieniowe znacznie poprawią jakość Twojego życia, a także polepszą rezultaty osiągane w sporcie - niezależnie od uprawianej dyscypliny i od Twojego poziomu zaawansowania.

Regulacja masy ciała



Regulacja masy ciała to bardzo złożony i jeszcze nie do końca poznany proces. Badania wykazały obecność homeostatycznych mechanizmów, które regulują przyjmowanie pokarmów i zużycie energii. Za podstawę ich działania można uznać istnienie wzajemnie zwrotnych związków pomiędzy ośrodkami podwzgórza a poziomem aminokwasów, glukozy lub kwasów tłuszczowych.

Warto wspomnieć także o transmiterach pośredniczących w kontroli zachowań apetytywnych. Są to na przykład serotonina i noradrenalina. Z kolei ośrodek apetytu jest najsilniej pobudzany przez neuropeptyd Y.

Ostatnio udało się wyizolować białko zmniejszające ilość przyjmowanych pokarmów, a co za tym idzie - redukujące masę ciała. Białko to nazwano leptyną. Uważa się, iż leptyna skutecznie hamuje wydzielanie neuropeptydu Y. Tym samym prawdopodobnie stanowi niezwykle istotny element kontroli masy ciała.

Powyższą wiedzę potrafię skutecznie przełożyć na praktykę. Dla Ciebie oznacza to osiagnięcie i utrzymanie takiej masy ciała, jaka jest dla Twojego organizmu najbardziej optymalna.

Partnerzy:
LICZBA ODWIEDZIN : 41276

projekt, realizacja, hosting